Missförstånd på jobbet

Jag kanske ska börja skriva en konsumblogg, fast från min restaurang.
I förrgår ringde en man och ville beställa avhämtning, 6 st special. En av de dyraste maträtterna, och han ville hämta dem kl 18.45. Jag tog telenumret och vi fick det jättestressigt för att hinna blir klara, det var trots allt ganska mycket med 6 avhämtningar..  Vi fick dessutom ringa in en till kille så vi skulla hinna.
Nåväl. Han kom inte.. Vi väntade en kvart, en halvtimme. Då ringde jag, fick inget svar.. Väntade en timme, ringde igen några gånger, men inget svar. Jag hade redan slagit in maten i kassan (förberett), och det handlade om en del pengar kan jag meddela... Så vi fick bara acceptera att vi blivit lurade, för det var ingen tvekan om att han sagt kvart i sju, o han kom ju inte alls...
Kvällen efter (igår, när vi hade över 30 pers som skulle komma kl 19) kommer en tjej in vid 18.50 och säger att hon beställt mat. Jaha?? Ingen avhämtning den dagen. Då kommer jag på; hade ni beställt 6 st special? Jaaaaa... Stupid fucks!! De ringde och beställde mat DAGEN INNAN de skulle ha den, och sa inte ett ord om det! Vem fasen beställer mat ett dygn innan man ska ha den? Det gör man bara inte, och jag är inte tankeläsare. Åh, varför ska det alltid bli fel när jag gör saker!

Kommentarer
Postat av: johanna

god eftermiddag :)

är du inte medlem i gratisbio ännu se till och bli
det då ! för vad passar bättre i december månad än gratis biobiljetter och present kort på de största kedjorna som tex hm vero moda dinsko åhlens kicks och många fler. klicka på länken nedan och bli medlem :) för varje vän du sedan värvar får du 200 poäng , och för att få en bio biljett behöver du 400 poäng :) 2 vänner = en biobiljett. något som man även ska kolla in är fliken där det står poäng , där ska du klicka in dig på olika sidor och sedan tjänar du en massa poäng på bara det. jag har precis tjänat ihop 80 poäng genom att bli medlem på sidor bara och inget mer. ville bara tillägga också att det är helt gratis. många kan känna att de kan luras med mera. men jag garanterar att det är gratis och behöver ni hjälp med något så är det bara att fråga mig.

här är länken ; http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=16563

ha en super bra dag !

2007-12-13 @ 16:13:29
URL: http://www.fjb.blogg.se
Postat av: Carina

Inte ditt fel! Otroligt klantig beställare! Egentligen skulle de få betala för sig....
Kram mamma

2007-12-16 @ 22:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0