Batteristopp

Ok, jag kom alltså hem från Kroatien i söndag. Det blev inget "kroatien del 2"-inlägg.
När vi kom till vår bil som stod på långtidsparkeringen på Arlanda visade det sig att en lampa lyst medan vi varit borta. Vi testade att rulla igång bilen, funkade icke. Till slut kom en snäll sthlmare i en BMW och hjälpte oss att starta bilen med startkablar. Bilen startade, men bara förardörren gick att öppna. Självklart hade vi ingen kombi heller, så det var bara att fälla ner sätena och stuva in alla väskor samt oss själva genom förarsätet. Även att det regnade. Se bild nedan.



Dagen efter började verkligheten igen. S åkte till Turkiet i söndags, så jag skulle jobba heldag på mån. Före det hade jag lektion i Psykologi, kl 8.30-10.20. Gissa vad som hände när jag skulle starta bilen på morgonen? JO, batteriet är totaldött. Skillnaden här var att min lektion började om 10 min och att jag var helt ensam, dvs ingen starthjälp och ingen som kan rulla igång den. Likheten var regnet. Spöregn.
Jag ringde Senol på jobbet, fick låna hans bil som tur var. Kom en kvart sent, och mitt i lektionen var jag tvungen att sticka till jobbet. Bra skit va!

Jobbar heldag hela veckan, det är tur att man inte har något annat liv, speciellt inte denna vecka. Lite ensamt är det dock.

Jajja. På söndag ska vi få massage på maskrosen, sen ut och käka om jag får min vilja igenom :) måste kolla vart man kan käka på en söndag kväll. ciao!

Kolla www.resdagboken.se på Tayna eller pasopaso, där har ni bilder från Kroatien!
Förresten har jag skaffat facebook nu, haha. Som alla andra. Det gäller ju att vara inne. Tydligen är zombies och varulvar inne nu.

Trackback
RSS 2.0