Börjat skolan

Idag började jag skolan igen. Första lektionen, kommunikation, vilket iofs är det enda jag ska läsa på komvux, bara för att stimulera hjärnan lite. Verkar jättekul! Vi delade in oss i grupper, med förstfödda, mellanbarn, sistfödda och ensambarn. Sedan jämförde vi skillnader och likheter, samt hur vår uppväxt har präglat oss i arbetslivet. Intressant! Jag som är förstfödd ska tydligen vara ansvarstagande och ha svårt för drastiska förändringar, samt att jag alltid måste ha koll på folk omkring mig. Jag ska även ha svårt att bara göra något utan att planera in allt i förväg. Vissa saker stämmer, men jag måste säga att jag på många sätt inte är den typiska storasystern ändå.

Igår hittade jag (eller rättare sagt min mor) en KY-utbildning i Härnösand, Solenergitekniker. Den är på 2 år och man är nästan garanterad ett välbetalt jobb efteråt. Och det är ju värsta framtidsyrket, ni hör ju; "solenergitekniker", kan det bli mer miljömedvetet i dagens ekosamhälle? Frågan är om det är min grej. Men det vet jag ju inte förrän jag testat, eller hur? (det är nu jag behöver kommentarer som sponsring eller tvärtom)
Ett annat problem är att det börjar nu på måndag, men det får väl ordna sig :D (inte likt förstfödda..!) 
jag som har heltidsjobb och redan ska läsa två kurser i höst. Förhoppningsvis hinner jag hem till jobbet 16.30 varje dag tills de skaffat en ny servitris/servitör. Ska försöka kolla upp schemat.. (förstfödd..) Men, varför inte som sagt? En helomvändning är kanske precis vad man behöver.

Kommentarer
Postat av: Erica

Njao.. de va iofs, en hel del barn där också.. det är väl kanske inte jätteskoj att bara gå runt men de hade "jediskola" för barn där de fick lära sig hur man blir jedi eller nå... vet inte exakt, gick ju aldrig i den skolan:o) Men det är säkert skoj, sen kunde man spela in en film eller knäppa kort när man klädde ut sig till en jedi med mantel och slogs med svärd så helt tråkigt är de nog inte för barn..

2008-08-26 @ 15:26:53
URL: http://erica86.blogg.se/
Postat av: Anna

Det låter ju skitbra ju! =) man måste testa för att veta om det är rätt eller inte. dessutom om det inte skulle vara rätt så kan det vara en rolig sak att ha provat... o berätta om =)

2008-08-26 @ 17:07:51
Postat av: Sofie

Personligen skulle jag aldrig dra på mig lån i onödan. En KY-utbildning må vara gratis, men det är inte gratis att bo och äta. Sen kanske det är bättre att ta det nästa år då? Nu när du ska plugga annat samtidigt? Kanske den har två insökningsdatum per år?

Bröllop är askul! :) Det blir läskigt med tal men jag tror det blir bra. Måste fixa ett "grintal" :D

2008-08-26 @ 21:48:28
URL: http://lillaste.blogg.se/
Postat av: Carina

Som du själv skrev: "Misslyckande är att inte våga försöka."



Kram mamma

2008-08-28 @ 22:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0