Äppelmosbullar

Det blidde inge Åre. Precis när vi skulle boka så hade det blivit slutsålt precis den helgen vi tänkte åka.. VARFÖR bokade vi inte på en gång, som jag sa. Så less. Nu sitter vi och kollar på alternativa boenden i Åre, men allt är dubbelt så dyrt, och man ska ju ha liftkort och mat också. Får se om det blir nån fjällresa i mellandagarna. Man skulle haft en fjällstuga...

I fredags bakade jag äppelmosbullar. Jag hade bara torrjäst, plus att mjölet tog slut, så jag fick ta hälften grahamsmjöl, o bullarna jäste inte alls. De blev dock helt ok ändå :P snart slut... Jag var även på lunchspinning, sen skulle jag fixa lunch med Tea o mamma för att sedan hjälpa Tea att flytta ut från mig o in i egen lägenhet i stan. Hann dock inte äta nån mat, utan vi åkte med släpvagn och skulle hämta Teas säng och soffa, som visade sig vara ihopbuntade med 14 lager plast. Vi släpade iaf upp allt till hennes vindsvåning. Ingen hiss, ni kanske kan tänka er hur slut man var efteråt! :P Vi åkte då hem till mig och åt en sen lunch, sen gick jag direkt till jobbet.

Igår var vi lediga och barnlösa. En hel dag till vårt förfogande. Och det var så tråkigt. Jag vet inte hur man är ledig längre..måste alltid ha en tid att passa för att planera in resten av dagen! Vi tog en promenad i Sidsjön, jag blev så sugen att åka längdskidor när folk swishade förbi. Men jag äger ju inga längdskidor. Blev sugen att åka slalom också, men det kom vi på när det var några timmar till stängning, plus att vi aldrig varit i Nolbybacken förut, o jag är lite rädd för nolby (=nya backar).. :P
Sen lunch på Ming. Sen träning, bodypump release. De tre kvinnliga instruktörerna var så söta i röda strumpbyxor, usa-sockar och kortkort svart kjol. Sen handla och fixa tvårätters, och till slut bio - body of lies. bra film. Jag har även tagit tag i guitar herokarriären och fixat massa nya banor. Vann en duell mot slash, wohoo! :P

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tur i oturen kan man ju säga, då kan du ju hitta på nått på mellandagarna med oss, i allafall mig om du har lust=) Jag kommer hem den 20, då får vi styra upp nyåret och mellandagarna, visst skulle vi vara hos Anna på nyår? Kramar!

2008-12-09 @ 08:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0