God Jul i efterskott

Nu är julen slut och tomten säger tuut, eller hur var det Linnéa? Julafton började med paketöppning med S o S jr kring den 60 cm höga gran som jag köpt hem till S dagen innan. Jag fick en ny Peakmössa. Den jag fick förra året var utsliten nu, tyckte tomten. Sedan åkte vi till Sidsjön för lite pulkåkning. Det var flera tappra själar där, jättemysigt.

Vid 15 släppte vi av S jr och åkte till farmor o farfar i Söråker, där det blev mat, mat och tusen miljoner paket. Jag fick bl.a en dammsugare, 2 bogseringslinor (en var egentligen till min bror, tomten skrev fel på lappen :P), 1 kg toblerone, toffifee, tofflor, goggles, knivslip, m.m.m.m. Efter fikat åkte vi till mor och firade med mamma-släkten. Där blev det mer fika och mer paket. Lite kaffegrejer, ryggsäckar och massa annat ;P Åkte hem och tog en promenad kring Södermalm som förra året. Nu har jag levt 22 år utan ett enda julbråk! ;)

Juldagen åkte vi till Skönvik för lite slalomåkning. Sedan julmat hos mormor, och sen var det dags för förfest hos mig (samma visa som förra året, right?), 15 pers fick plats i min etta. Inte ens trångt ;) Sedan delade vi på oss, jag hamnade på o'learys och mådde usch morgonen efter.

Birstasituationen var värre än värst under mellandagsrean. Bilar till motorvägen, det är stopp överallt. Jag blev som vanligt lite besviken på rean, alla butiker skyltar flitigt men när man väl går in är det halva priset på kanske 15 varor. Köpte iaf ett par byxor på Vision till halva priset och lite sushi på stan. Börjar gilla det mer o mer faktiskt. Sushi alltså. Det var inte ens svårt att få i sig en 9-bitars tallrik.

Igår kom några vänner hit och vi lagade mat o surrade lite. Sedan gick vi till Tea och surrade lite mer. 9 flickor små. Jag fick en jacka av Linnéa som hennes syster gjort, den skulle annars slängas. Vilket kap, den är skitsnygg! Så här ser min 7-åriga kusin Selina ut i den bakifrån:



Idag åkte vi pulka med morbror Tråd och kusinerna, kul för S jr att få träffa mina kusiner som bara är några år äldre. Vi grillade fryst sojakorv (förbannat att det inte ska finnas kycklingkorv i nån jädrans affär! Nu har vi köpt upp ett helt lager o lagt i frysen) och åkte sen till mig o fikade. Idag var vi 11 pers i lägenheten, och herrejösses vad jag har diskat de senaste dagarna!! :D Men det är så treevligt med besök!

Selina och Thord i full fart

Trackback
RSS 2.0