Slalom baby!



Idag var vi till Sidsjön och åkte slalom med S jr för första gången. Det började i katastrof, eftersom varken jag eller S åkt med ett barn tidigare, och vi hade ingen lina (vi trodde inte ens att vi behövde en). S jr fick hålla i mina stavar o köra framför mig medan jag plogade bakom. I början gick det jättebra, men i slutet av backen blev det brantare o brantare och till sist kunde jag inte stanna genom plogningen. S jr kunde varken svänga eller stanna, så han styrde kosan rakt mot en stor kulle (läs; alla hopp och kanter som fanns i backen :D), vi susade över en kulle så sakta det gick (vi lättade NÄSTAN från marken) men sen blev det störtdyk ner i snön. S jr började grina och vägrade åka mer, och jag gjorde illa handen o armen så att jag inte kan använda vänstertummen riktigt (lite störande att inte kunna knappa på datorn/mobilen, diska, laga mat, klä på sig och annat onödigt), men det var ju inget man oroade sig över då. Till slut övertygade vi S jr om att hyra en lina och testa igen. Då gick det bättre, o trots att S jr storgrinade samtidigt som vi åkte i början så blev det mindre grin och till sist ett leende och ett "det här var ju kul!" Phui. Det hade kunnat förskräcka honom från att nånsin åka slalom igen, och han som ville göra karriär o hamna i tidningen!

Trackback
RSS 2.0