bilvrak..

tjo! Jag har glömt berätta vad som hände mig och min bil i måndags.
Efter ett besök hos Linnéa i Granlo tog jag bilen direkt till jobbet. Men så fort jag rullade iväg började den smattra.. lite som spöregn i hela bilen. Den lät även värre än en epatraktor, plus att den hoppade och att gasen inte tog förrän man la gasen i botten, som vanligt. När jag parkerade bilen utanför jobbet så sa en förbipasserande man "du vet att du håller på att tappa ljuddämparen va?" jaha... hela avgassystemet hade rostat sönder. Så, jag ringde den manliga delen av familjen (far & bror), och de lossade på hela systemet direkt ute på vägen (isen), köpte nya delar på Biltema, och körde hem bilen. Det slutade med att pappa fick lämna in den på OK, så jag trodde det skulle sluta på ungefär samma summor som för mammas bil (ca 7700:-), men hela kalaset gick på ca 1200:-. Och nu rullar bilen som aldrig förr! Eller ja, den rullar som förr.. dvs man måste lägga gasen i botten i de flesta uppförsbackar :) men den har åtminstone personlighet, min charmiga sierra -88.

idag har jag bodypumpat, sen var vi till birsta o käkade på donken. sen lite handla, kolla på Bilar, fixa tacos o till sist äppelpaj. det börjar kännas att jag åt minst 2 portioner för mkt smulpaj.. blö!

Jag sydde förresten gardiner i veckan! Med lite hjälp av mamma! Det gick bra nästan hela tiden, förutom när maskinen började sy lejonman på undersidan.. men det ordnade till sig efter lite trixande :)



damnit, bilden är åt rätt håll i datorn. ni får helt enkelt vända på huvet! tadaa! ;)

Kommentarer
Postat av: Erica

haha.. kände känslan du måste haft efter allt du ätit och läste därför "spydde gardiner" som att de vore ett nytt uttryck då man ätit sig spyfärdig.. Jag är lite trött på ögat:o)

2008-02-18 @ 20:10:47
URL: http://erica86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0