Året 2007

Jag kanske ska göra som Erica och berätta vad som hände under året 2007.

I början av året bodde jag fortfarande hemma i Timrå, samt som inneboende i Haga. Skrev på att hyra en tvåa i andrahand i Haga med inflytt 1 feb. Flyttade in ensam, inte riktigt som det var tänkt. Jag pluggade servering/bartender för fullt, och träffade genom praktiken S i februari. Det blev som det blev, och i mitten av april slutade kursen, efter en slitsam praktik på Aveny med sena torsdagsnätter, och jobb varje helg på 7 kryddor. Jag jobbade även lite extra på playa i början av året.

I maj åkte pappafamiljen med Cattisfamiljen till Alanya, Turkland. 8 pers var vi. På hotellet tyckte alla att pappa gjort ett bra jobb med alla ungar :P En mycket trevlig vistelse, men egentligen inget för mig. Alldeles för turistigt, och för många turkar ;P De här hemma räcker gott och väl ;)

Fick iaf fast jobb på 7 kryddor direkt när jag slutade plugga, så jag jobbade där hela sommaren. Råkade ut för en basketolycka mitt i sommaren, fick med mig en kraftigt stukad fot. Sjukskriven i två veckor, så jag passade på att åka en sväng till Umeå, bada och hoppa omkring på kryckor. Efter ca 1 månad var jag helt back in business.

Höll på att glömma lägenhetsbytet; 1 juni köpte jag o flyttade in i en etta på Thulegatan. Jag tyckte att det var onödigt att lägga ut 4500:-/månad på en hyreslgh, så jag tog mitt pick och pack och hamnade i en 40-kvadratare i city.

I  september bar det iväg till Kroatien med mammafamiljen (en fördel med separerade föräldrar är att man får dubbla resor = dubbel glädje). Jätteskoj o bra resa, jag fick lite action och upptäcktsfärder som jag gillar, och människorna var mycket snälla och hjälpsamma!!

Förutom jobbet pluggade jag Psykologi A (som jag inte hunnit med under gymnasiet) på komvux under hösten. Jaa, det var väl mitt år lite kortfattat. tjopp och gonatt!

Trackback
RSS 2.0