Islandshästridning?

Igår var jag och mamma till morfar för att plocka hallon. Jag stod mitt i hallonsnåren när mamma berättade att mormor vägrar gå in i snåren pga ormar. Strax efteråt går mamma därifrån för att hämta en ny hink.. Då känner jag nånting som stryker mig på foten. Hjärtat stannade nästan! Kollar ner, men ser inget för alla buskar är ivägen. Till slut ser jag - det är en katt som smyger omkring i hallonbuskarna. Hur stor panik fick jag på en skala, månntro?!

Idag var jag med Tea o badade i Grunna, Fagervik. Det var verkligen grunt! Vi gick i evigheter, men till slut gav jag upp och doppade mig i det halvmeterhöga vattnet, typ.

S är i Hudiksvall just nu, han åkte med grabbarna sporthoj, så det dröjer väl tills han kommer hem. Synd, jag som ville sitta på hans balkong o softa i sommarvärmen, hur kul är det att sitta där ensam?

jee.. på söndag planerade vi att rida islandshästar i Västanå, men det var tydligen fullt, tyvärr. Får se om vi hittar ett annat ställe eller om vi tar det en annan dag (dvs det blir inte av alls).. =/
Nån som har ridit islandshäst o kan rekommendera eller varna för ett ställe? Gärna inom 10 mil från Sundsvallstrakten :P
Trackback
RSS 2.0