"Vill du ha mjölk till kaffet?"

Tjo!
Det blev ingen lunch i gatufesttälten, vi åkte till Tranviken istället (Ante bönföll oss), vilket iofs inte var helt fel. Jag gjorde en pastasallad och mor köpte saft, vattenmelon och bröd. Låg och gassade hela dagen, badade 1½ gång, men vattnet var så fruktansvärt kallt, jag förstår inte hur isen kunnat smälta med den där temperaturen. (okej, det är jag som blivit klen).

I söndags träffade jag några gamla klasskompisar på Skatan utanför Njurunda. Första gången jag var där, jättefint! Nästa gång jag åker dit ska det vara fint väder och de ska inte ha slut på staropramen. :P Nu tog vi mc:n dit, så jag offrade mig och drack en Ramlösa så att S inte skulle känna sig ensam. ;) annars är en perfekt anledning att ta en öl "jag har ju inget mc-körkort, jag kan ändå inte köra hem". Jättetrevligt var det iaf, jag åt 2-rätters men vissa av oss slog på stort med 3-rätters.
Sedan gjorde S egna hamburgare. Jag åkte till närmaste mcdrive o beställde strips, men det tog en himla tid innan jag fick dem. Personalen sprang ut med mat till 3 bilar medan jag väntade vid utlämningsdisken, jag skulle ju bara ha lite strips! Till slut kommer en tjej fram och börjar packa mcflurry o kaffe. Hon frågar mig "vill du ha mjölk till kaffet?", jag ser ut som ett frågetecken o piper att jag vill ju bara ha lite strips! Då säger hon typ "jahaa, ojdå" och ger mig en påse som stått där hela tiden jag väntat.. Suck :P men hamburgarna var himla saftiga!

På kvällen hyrde vi National Treasure 2 (inte för att jag sett ettan, men de andra hade), och poppade lite popcorn. Efteråt tog jag o S en kvällspromenad vid Sidsjön. Spännande film och kanonbra dag :)
Trackback
RSS 2.0