Cikolata!

Häromdan kom det in 3 gäster, jag sa "hej, är ni 3 personer?" o de svarade "three". Jag visade upp dem o tog med två engelska menyer och en svensk (vi har bara två engelska menues för tillfället) o jag frågade på engelska om nån pratade svenska. De började skratta och sa att alla pratade svenska. Men de kom alla från Jönköping! :P Jaha, då blev jag helt förvirrad!! Först engelska, sen.. Jönköping. Måste väl ha hört fel. Gick iaf o hämtade svenska menyer till alla, och efter ett tag kom jag tillbaka och frågade om de var redo att beställa. Då säger tjejen "yes, i would like to have..." och började skratta. Hon jävlades med mig! Bastardon.. Hur förvirrad tror ni jag var då!! Jag började skratta och sa "försök inte med mig". Det är tur att vissa gäster har humor iaf :P

Jag går ju en turkiskakurs nu. Kom precis hem därifrån. Berättade jag om chokladen? Förrförra gången tyckte läraren att jag var så duktig och svarade rätt på allt, så hon sa "ahhh du ska få godis nästa gång" och skrattade. Förra gången hade hon med sig en chokladkaka till mig! :D hon sa dock att den gången jag fick kakan hade jag inte varit lika duktig, men hon hade ju lovat. :P Därför skärpte jag mig lite till idag, men jag misstänker att det inte blir fler chokladkakor..
Idag har jag iaf gjort köttfärsgratäng, och jag kan berätta ingredienserna på turkiska.
Patates, sogan, kirmizi biber, havuc, sarimsak, kiyma (det slog jag upp nu) och domates sosu (kanske?) osv ;) förstår ni nått? =)

nu är jag sugen på cikolata (det ordet förstår ni nog), som vanligt!! måste nog baka lite :)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Han såg rätt mänsklig ut ja :D Ja, jag rekomenderar London starkt, det är mycket att titta på å mycket att shoppa :D Taxi är inte så dyrt heller. Det är som att vara mittemellan dåtid och nutid. Superfint!

2008-11-28 @ 12:15:40
URL: http://lillaste.blogg.se/
Postat av: Erica

Kan inte minnas ciderregn men de kan tänkas..:o)

Jag kommer hem den 20/12 tror jag på kvällen och är väl i Sundsvall fram till den 4/1 nånting.. Så de finns tid till träff:o) Jobbar du juldan eller blir det utgång? Funderar på stadshuset kanske eller har du koll på annat i stan?

2008-12-01 @ 21:29:35
URL: http://erica86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0