Tandkomplikationer

Igår var jag till tandläkaren för att dra ut ena halvan av min rotfyllda tand. Tandläkaren fick inte loss kilen som suttit i roten, så hon var tvungen att skära sönder tandköttet och lyfta det för att komma åt bättre. Sedan sydde hon igen det med tre stygn. Jag fick även 3 sprutor bedövning, för det tog sån tid (över 2 timmar låg jag där). Efteråt fick jag en alvedon och en ibumetin eftersom det skulle göra lite ont när bedövningen släppte. Jag fick även med mig en ibumetin, ifall att. Jag tänkte att det var ju nånting att skryta med - tre stygn i munnen.
Efter en natt där jag säkert svalt flera dl blod, blodat ner kudden och vaknat halv sju för att ta en tablett, börja toksvettas och sen spy blod i toaletten (plus att det svartnade för ögonen, men jag svimmade iaf inte) så tycker jag inte att det är så coolt längre. En skinnflärpa sitter löst över tanden, vet inte om den har lossnat, jag vågar inte röra för mycket men mitt i den är det ett stygn. 
Jag ringde tandis och ska dit igen 11.20 idag, till en annan tandläkare. Jag antar att ingen är avundsjuk på mig. Jag hade anledning att vara lite nervös.

Ändrade planer i träningen:
Tis: Inställd träning
Ons: Inställd träning.
Inga promenader.

------------------
Uppdatering:
Har nu varit hos tandläkaren, klumpen var bara blod som levrat sig. De gav mig bedövning, tog bort klumpen och sydde ännu ett stygn - nu är jag uppe i 4 stygn! Yeaaah...

Kommentarer
Postat av: Anna

Wohoo!

2009-04-08 @ 13:57:33
Postat av: Sofie

Urk, kände spykänsla över detta inlägg :D

2009-04-08 @ 17:18:44
URL: http://lillaste.blogg.se/
Postat av: Erica

Shit, du och Tomas kan ju vara sådär macho och snacka antalet stygn över en öl nåndag, han fick ju en klubba rätt i käften i vintras:o)

Jag kommer imorrn vid lunch, har lite saker att göra men inget absolut planerat i tid än. Fika OCH utgång kanske?? Hur jobbar du?

2009-04-08 @ 19:56:32
URL: http://erica86.blogg.se/
Postat av: EmelieLiljeberg - IDOL 2009

Hejsan!

Vill bara önska dig Glad Påsk, och hoppas du får en trevlig helg!

allt väl ?

Kram

2009-04-09 @ 15:05:00
URL: http://lemondream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0