Dammig mobil tillrätta

Häromdagen hittade en gäst en mobil bakom ett element på restaurangen. Jag pillade fram den, o den var lagom dammig (och avstängd) så den hade ju legat där ett tag.
Tog med en nokialaddare och laddade upp den igår (det tog 4 timmar, jösses!). Vi startade den med kockens kort och fick då upp några nr, bl.a Mamma och Micaela <3. Testade först att ringa Mamma - inget svar, o sen Micaela utan att lyckas. Efter ett tag ringde "mamma" upp och jag berättade som det var. Hon kom in på restaurangen, och det var ju vår stammis son som tappat den. Han tappade den för ca ett år sedan, och hade gjort slut med tjejen i samma vända, så han trodde att den var hos henne, och lät bli att leta mer.
Vilken himla tur för mig att tjejen inte svarade när jag ringde, hon hade nog slängt på luren :P
Kvinnan tackade iaf hemskt mycket och då var det min tur att ha gjort en god gärning! :)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jo jag tror det, vi var nog inte dom smidigaste när det kom till busringningar :D Haha.

2009-02-05 @ 17:41:18
URL: http://lillaste.blogg.se/
Postat av: Linn

Hej jag bor ju i Härnösand nu så jag går på badhuset där dom har en friskvårds del med gym och olika gympapass.

2009-02-07 @ 19:32:38
URL: http://lboija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0