Oroliga tider..

Ikväll blev jag så nervös och orolig, man kan säga att vi är överbokade imorrn (och det är jag som tagit hela ansvaret och styrt upp bokningarna), det kommer över 80 (nu kanske det är 90) gäster imorrn och vi har 54 sittplatser. :P Det gäller att alla gäster kommer o går när de lovat, annars spricker hela tighta schemat. Is i magen och håll huvet kallt! Jag var och köpte ros-servetter idag, nånting extra måste man ju ha imorrn. Det är första anledningen till nervositeten. Att det inte ska bli sån panik som när Rod Stewart spelade. Men det får vi nog räkna med..

Andra anledningen är mitt nya jobb! Allt känns så osäkert; vad ska jag göra? Klarar jag detta? Är företaget verkligen seriöst? Kommer jag att tjäna tillräckligt? Jag har ju ingen timlön, bara provision! Jag har nyss bokat en resa till Luleå, ska följa med ut på arbete nästa onsdag för att se hur det går till. Resan t/r kommer ta över 17 timmar. Härligt!!! 9 timmar på buss/nattåg dit, och 8 timmar på buss hem. Jag hatar bussar, jag kan inte sova alls när jag reser. Har valt liggvagn på nattåget, så då går det förhoppningsvis bättre. Annars kommer jag vara död när jag ska träffa dem och börja jobba!

Glad alla hjärtans dag då alla vänner och såna som jag känner! Förresten frågade Apu på mitt jobb varför det heter "alla hjärtans dag" på svenska, på turkiska heter det ju typ "kärlekens dag", och det handlar väl inte om hjärtan. Han tänkte iaf ragga på tjejer på krogen ikväll o fråga dem "har du något hjärta?". Vad han egentligen menade var "har du någon älskling?". Han är rolig han...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0