MC-dagen

I lördags var det MC-dagen. Detta år fick jag hoppa över kortegen, S tog med S jr på svarta faran istället. Jag och N filmade/fotade när de kom glidande in i stan, för vem skulle fota om inte jag =)
Vädret var underbart, det har varit riktig sommar i helgen. Vi har infört en tradition att äta på donken när motorcyklarna anländer, och efter det köpte jag glass med vännerna. Denna dag var det även en fikatävling, Sundsvall vs Östersund, vilket innebar gratis kaffe och fika. Jag ville såklart stödja min stad, men det hade behövts ca 500 personer till för att vinna över numera Sverigeledande Östersund. Grattis till dem.


På kvällen bjöd vi hem lite vänner på förfest efter jobbet. Vi öppnade fönstret på vid gavel så det kändes som en uteservering. Varenda människa som gick förbi var tvungen att stanna och försöka bjuda in sig själv till de snygga tjejerna vid fönstret. Tyvärr. Så vi får se om det blir nån favorit i repris... Annars var kvällen kanon!! Jag skrattade mest hela tiden.


Igår skulle jag vara ledig, men det blir inte alltid som man tänkt sig. Värmen strömmade in genom dörren o fönstren, och alla satt på uteserveringar. Vi hade lugnt med andra ord. Men efter att ha slutat tidigt (kl 20) åkte vi till O'learys uteservering i Timrå o hälsade på S kompis. Det hänger verkligen trevliga fina människor på torget i Timrå. Man ser det med andra ögon när man inte bor där längre.. Jag har övergått från stolt Timråbo till, ja, stadsbo. Jag saknar en egen gräsmatta och en närliggande sjö på sommaren, annars trivs jag bra här i STORSTAN Sundsvall. (Åk till Istanbul så förstår ni ironin i den meningen) :P

Förresten besiktade jag sierran i fredags, det var bara fel på två bromsrör och en styrled, jättelätt att fixa sägs det. WOHOO! Jag är stolt ägare till en -88 ford! :D
Trackback
RSS 2.0