MC-tripp till Härnösand

I lördags tog vi mc:n på en liten åktur till Härnösand. Jag har aldrig åkt dit så snabbt förut. Låter bli att återge hur många minuter det tog, det blir nog bäst så. :)
Vi hittade McDonalds vid vattnet, och satte oss utomhus. Mitt i hamburgerätandet känner/hör jag ett SPLASH! i håret och på jackan. Ni kanske kan gissa vad det var. En ledtråd är att bredvid oss fanns en skylt; "Mata inte fåglarna!"
Det finns alltid mycket fåglar utanför donken, inte bara i here-sneezed-duck. Uffa, jag säger då det!

Igår tränade vi bröst/triceps o gick ett varv i Sidsjön medan Simon var på kalas. På kvällen åkte vi till mor för att fira P-A i efterskott. Mamma bjöd på den sista älgfärsen som hon gjort biffar av. Gott! S hade lite kul åt att jag efter desserten (två bitar blåbärspaj) smög in i köket och tuggade i mig en tigerkaka. Jag försökte gömma mig, men han kom på mig mitt i sista tuggan! Till sist såg vi Yes man med Jim Carrey. Den var rolig! Visst är det härligt med ledighet, speciellt när solen lyser?! :)

Nu har jag trääningsväärk, har dessutom nyss kommit hem ifrån ett spinningpass. Skönt :)

Såhär ser mina växter ut nu:


Än har jag inte lyckats ta död på dem, det är bara gräslöken som ser ut att kämpa för livet. Jag är ändå imponerad, jag som aldrig sått något förut :) Jag börjar få platsbrist igen, det måste bli varmt ute så jag kan ställa dem på balkongen, kanske måste plantera om dem igen, eller??
Trackback
RSS 2.0