Powertrekking!



Idag är det 1 maj och vi är lediga. Vi tog med N, köpte med oss lite lunch och gick till Sidsjön. Tog sedan av mot södra berget, och käkade där uppe. Vädret är helt underbart, vi var ute i över två timmar. 
Det hände en skum sak när vi satt och åt. Vi hittade en liten "stuga" (tak och 3 väggar) där vi satt och åt, och medan vi satt där och njöt av solen gick en man förbi. Han gick runt stugan och klev upp på taket. Vi hörde massa knak ovanför våra huvuden. Till slut kollade vi vad han gjorde, då hade han tagit av sig tröjan och låg där o solade. "Hej på dig" sa S till honom, han sa "Hej" tillbaka. Vi gick snabbt därifrån. På sista bilden smygfotade jag honom, han ligger utsträckt på taket, bakom N.
 
Igår, på valborg, hade jag tagit ledigt på kvällen. Först tränade jag och Linnéa pump, första gången för henne (träningsväärk? =P), sedan mötte jag upp bror på ego och fick tillbaka min grill. Sen kom Emilie, och vi åkte o handlade. Kom hem till mig, tände grillen, vilket inte var det lättaste! Vi kämpade hårt med de nedrans briketterna, Emilie blåste upp glöd i ögat och jag tokviftade med gårdagens tidning. Till slut fick vi hyfsad glöd, så vi grillade kött o grönsaker. Vitlöksbiffar, vitlöksbröd, tzatziki osv = underbar andedräkt efteråt ;) Men gött var det! Sedan kom några av Linnéas kompisar, o vi blandade lite baileysglassdrinkar. Mys :) 
Trackback
RSS 2.0