Arga lappen!

I söndags åt vi middag hemma hos mamma. Vi kom hem rätt sent och när vi precis hade nattat Simon satte vi oss i soffan för att ta det lite lugnt, kl var strax före 22. Helt plötsligt hör vi ett öronbedövande DÅN som gör att vi flyger upp ur soffan. Då är det grannen som borrar, förmodligen vägg i vägg med oss för det borrade verkligen in i huvudena på oss! Vi gick ut o funderade vilken dörr vi skulle knacka på, gick in igen, och då borrade de en gång till.
Dagen efter påminde han/hon oss om att skriva en arg lapp genom att borra igen, på dagtid dock. Så jag skrev en lapp och satte upp nere vid porten. Samma kväll var den borta. Jag hoppas iaf att budskapet gick fram.
Jag undrar verkligen vad grannarna sysslar med, för flera ggr i veckan i flera års tid har vi hört borrande, spikande och sågande. Har de en verkstad eller en ateljé kanske? Eller gillar de bara att förstöra friden för sina grannar??

Jajja. Igår blev det ett oväntat biobesök, jag kunde sluta lite tidigare så vi såg new moon. Den kändes så låång, fast den bara var ca 2 timmar. Hade förväntat mig mer.
Idag har jag varit på föreläsning (som egentligen var till för reguljärarna) i h-sand, ska lämna in bilen på lagning nu innan jobbet börjar. Tjarråå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0