Parkeringsböter och min födelsedag

Idag skjutsade jag S till jobbet och gick själv till kulturmagasinet för att låna en bok. Jag betalade inte för någon ny parkeringsbiljett, tänkte att det skulle gå så snabbt och jag får ju aldrig böter. På väg tillbaka gick jag förbi en affär och köpte ett billigt skärp för bara 30:-. När jag kom till bilen hade jag fått böter. Jag måste erkänna att jag förtjänade det, men i efterhand känns det himla surt att jag inte hade fått böter om jag inte köpt det skärpet. Det som var så billigt kostade mig nu 230:- istället för 30:-. Så, detta var första gången nånsin som jag betalade en jäkla böteslapp! Såå onödigt.

Förresten måste jag bara berätta om min födelsedag, i lördags.
Kl 00.04: Får en ros av mamma som köptes på La Rambla. Vi la oss vid 02.
Kl 06: Väckarklockan ringer i lägenheten i Barcelona. Bussen till flyget går 7.30, och innan dess ska vi lämna nyckeln på kontoret på La Rambla en bra bit därifrån. Vi går till kontoret och upptäcker att det är stängt, o ingen postlåda finns. P-A får gå tillbaka, han lämnar nyckeln i lägenheten istället. (Vi ringde sedan från Sverige och förklarade, och det var inga problem!)
Åker metro till bussen, 1½ timmes bussresa till flyget, flyg till svenska flygplatsen 50 mil hemifrån, och när P-A hämtar bilen är han med om en smitning, bilen bakom honom har tejp framför reg. skylten och vrålåker precis bakom P-A för att komma ut gratis. P-A anmäler det till polisen och får åka polisbil.
På väg hem påminner jag att vi behöver tanka, men den tanken glöms bort efter min födelsedagsmiddag i Zinkensdamm. Ca 6 mil söder om Gävle får vi soppatorsk mitt på 120-vägen. Vi ser på GPS:en att närmsta mack ligger 2,6 km bort. P-A börjar vandra medan vi stannar i bilen och väntar in mörkrets inbrott. Efter 1½ timme kommer P-A tillbaka i en bil, han gick till macken (enligt GPS:en) men det fanns ingen mack där. Till slut hittade han ett hus och en man som han frågade om närmsta mack. Mannen sa då att macken lagt ner för 9 år sedan, och frågade om P-A:s GPS var ny! :P Som tur var hade mannen bensin i garaget och kunde skjutsa P-A till oss, så vi kunde ta oss till närmsta befintliga mack.
På väg hem höll vi halvt på att köra på både rådjur och en hare, men resten av hemresan gick smärtfritt. Vi kom hem 23.30, hade då rest i 16½ timmar, och jag hade 30 min kvar av min födelsedag.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Neeej! Jag glömde bort din födelsedaaag, hade det uppskrivet och allt! Suck! GRATTIS I EFTERSKOOOOTT!!!

2009-09-28 @ 13:22:56
URL: http://lillaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0