Hemma ;)

Som ni förstår har jag kommit hem från fjällen för en hel vecka sen. Har lagt upp lite bilder på fejjan, så ni få som inte har skaffat facebook än får skylla er själva, ni missar bilderna. ;P Det var väldigt skönt och trevligt, vi åkte skidor i Trysil en dag. Det mest spännande var när jag o bror hamnade i en pist som var stängd och fick hoppa över en bäck som rann tvärs igenom backen :P
Dagen efter badade vi i Sälens nya äventyrsbad, de hade lite rutschkanor och ett utebad, lite som paradisbadet men mindre. Jag är väldigt nyfiken på hur himlabadet som byggs i Sundsvall kommer att arta sig.. Har spanat in en lång grön rutschkana iaf, hoppas det kommer fler ;) kul med lite fart i banorna, när man tappar orientationen ett tag :P
S gjorde kanongod mat och även turkisk lyxfrukost (som jag iofs brukar äta flera ggr/månad hemma också :P).

Denna vecka har jag och A skrivit på en utvecklad forskningsplan inför B-uppsatsen som vi sakta men säkert har börjat med. Den skickades in flera timmar i förväg i fredags (har dock klippt och klistrat utan att läsa igenom det innan inläming, jag har redan hittat flera onödiga småfel men men..). På onsdag har vi tenta, jag har läst alldeles för lite som vanligt men hoppas få vara ledig från jobbet på tis kväll.. Vi ska även opponera på en annan uppsats före ons, och åka upp till h-sand på tis. Imorrn kommer dessutom klassen hit, jag ska baka en ricottakaka med apelsin och kokos, längtar tills jag får smaka ;) Vore dessutom trevligt att träna eller springa en sväng imorrn, har blivit dåligt med träning på sistone. Mest lite promenader. Såå tentan får gå som den går... som vanligt.

Idag var jag till Plantagen och shoppade frön som jag ska så när jag har tid.. Ska odla persilja, basilika, dill, gräslök, kanske paprika o chili, och kanske nånting mer också.. hmm. har glömt. Har dessutom köpt en tomatplanta, önskar mig själv lycka till att den ska överleva!
Sen blev det middag i Timrå, mors sambo fyllde år så vi hade grillpremiär på mammas altan :)

Phui, det finns alltid så mkt att berätta när jag skriver så sällan! Nu ska jag skona er från mer text. Bye!

Trackback
RSS 2.0