MC-premiär

Igår kväll tog vi premiärturen (för min del) med mc:n för i år, den hämtades ut från idet (dvs. garaget) i måndags när jag jobbade. Så, efter en lång vintervila är svarta faran äntligen ute på vägarna igen. Skoj! Nu ska vi bara hoppas att jag slipper agera taxiverksamhet denna sommar också ;)

Förresten har min förening tagit nya tag i parkeringsfrågan. Fr.o.m. 1 juli ska alla som vill ha en plats betala 100:-/månad, med motorvärmare kostar det 175:- istället för dagens 80:-. Det är inte mer än rätt att de höjer, 80:-/månad för motorvärmarplats mitt i stan är ju lite av en drömavgift.
Dock hoppas jag vara borta härifrån innan 1 juli, har spanat in drömlägenheten på Södermalm med visning nästa vecka.
Men än så länge är vi kvar. I måndags gjorde jag en storstädning på balkongen, vilken skillnad det blev. Hade klassen här på fika i måndags, jag bjussade på ricottakaka från ica-tidningen. Gött! Dock är det fortfarande liite för kallt för att sitta ute i t-shirt! Väntar tålmodigt på sommaren, snart är den här..


Vår balkong just nu. Har till & med satt ut en växt, än så länge lever den!


Hittade även en mobilbild från fjällenresan. Tog den utanför en liten affär/spelbutik i dalarna. Vi sökte efter en toalett och en kopp kaffe, tyvärr hade affärdelen stängt på söndagar, på söndagar gick det endast att spela. Men vi fick utnyttja deras toalett! Hyggliga dalmasar. Som ni ser är deras nyheter lite väl lokala med tanke på löpsedeln :) Det kan inte hända mycket i den delen av världen ;)
Trackback
RSS 2.0