Bilen rullar!!

Jag är såå nöjd just nu!
Nu har bilen stått vid vägkanten sen julaftonskvällen, vi hade ringt en bärgare som skulle frakta den till macken i Timrå. Men envis som jag är (och kanske lite "ekonomisk" också) tänkte jag testa att starta bilen och försöka lägga i växeln en gång. Vi hade ju faktiskt inte testat sen växellådan dog på julafton, och då var det -25 grader, idag är det bara typ -7. Sagt och gjort, jag satte mig i bilen och grejade lite, och helt plötsligt märker jag att jag kan lägga i växeln! Jag försöker köra därifrån, men glider bara till vänster pga. halkan. Men efter lite mer envishet och nästan 10 min vaggande fram o tillbaka (jag hade ingen medhjälpare som kunde knuffa på) lyckades jag köra hem bilen! STOR lättnad att slippa kostnaden för en trasig växellåda, PLUS bärgaren! Wohooo! Bilen rullar! Har ringt och avbokat med bärgaren, kanske bäst att ringa macken också.
Dessutom har jag sovit hela natten utan att hosta! Det har inte hänt sen... den 17:e. 10 nätter med konstant hosta, hoppas detta är en vändning mot friskare tider!
Jag ska nog fira med att plugga lite. Det är dags nu. Mer än dags.

Kommentarer
Postat av: Carina

Din turdag idag :)



Kram mamma

2010-12-28 @ 13:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0