Mera parkeringsproblem

I söndags var vi till Nolbybacken och åkte lite slalom, det var underbaraste vädret! Sol och ca -1, perfekt. Lite spårigt i backen dock, och eftersom vi hade S jr med oss blev det mest barnbacken. Men det var skoj ändå! Jag blev så sugen att åka snowboard, måste släpa upp den från förrådet..
Vi ska förhoppningsvis till Funäsdalen om 2 veckor så jag får nog ta med både skidor o bräda, dumt att välja när man kan få båda ;)
Idag tog jag en promenad med kameran till Sidsjön. Fotade en soptunna för hundlatrin som var översnöad och proppfull (med massa bajspåsar på marken/snön runtomkring) och lite senare kom ett par med en hund och frågade mig om jag kom från kommunen för att ta bilder på de fulla soptunnorna. Så jag sa nej tyvärr, men jag kanske ska skicka in bilden till tidningen nu när du säger det :P

Imorrn blir det tvätt igen, om jag vågar pga mina härliga grannar. Åh, jag har förresten glömt att berätta! Jag fick ett samtal på mobilsvar i fredags kväll när jag jobbade. Det var ordföranden i min brf som meddelade att vi ställt bilen några mm för långt åt höger. Hon hade försökt nå mig i lägenheten på dagen, men jag var ju inte hemma, så den gamla mannen hade inte kunnat köra bilen på hela dagen. Nu är det alltså de som klagar på oss att vi har så trångt på parkeringen, men det är ju vi som står i mitten! Det finns oftast inte en chans att öppna dörrarna på båda sidorna samtidigt, vi måste alltid köra ut bilen.. Dessutom har de gjort en gigantisk snöhög bakom oss, så det är otroligt trixigt att komma in/ut, man måste köra fram o bak x antal ggr. Mannen till höger om oss hade ställt sig snett (förmodligen pga snöhögen) och nu var det som vanligt vårt fel att han inte kunnat komma in i bilen. Själva får vi hoppa in från andra sidan, men det är vårt eget fel att vi inte är gamlingar som kan klaga på allt! Sorry about that..

Kommentarer
Postat av: Sofie

Klaga tillbaka! Saker och ting måste uppenbarligen förändras.

2010-02-09 @ 16:05:52
URL: http://lillaste.blogg.se/
Postat av: Angelica

Men gud! Vad är det för fel på folket?! Håller med Sofie! Du kanske borde gå till tidningen angående din brf ist för den överfulla bajslatrinen :P

2010-02-09 @ 22:25:50
URL: http://angieb.blogg.se/
Postat av: Anna

Okej, eftersom du uppenbarligen har kameran i högsta hugg tycker jag att du ska börja fota allt innan och efter och under tiden! Klagar de har du bildbevis =)

Och klaga tillbaka, terrorisera!



Har ni börjat läsa något om minnen och sådant?

2010-02-11 @ 16:41:44
Postat av: Angelina

Åh, jag saknar ord. Vad är det för fel på folk? Håller med om att du borde börja fota, du borde ju absolut inte behöva, men ta dom på bar gärning när de kommer med falska anklagelser, så kanske dom fattar..grrrr, va irriterad jag blir

2010-02-11 @ 23:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0