När ska de sluta?

Minst en gång i veckan får jag telefonsamtal från min förening angående parkering. Idag undrade han vem jag hade pratat med när jag för ett år sedan ställde mig i kö till motorvärmarplats. HUR ska jag veta det? Jag ringde väl ett nummer som stod på en lapp, blev kanske kopplad nånstans, väntade, tills i december när de ringde mig o var förbannade för att bilen inte stod på en motorvärmarplats, de sa att jag inte alls fanns på listan. Efter ett tag gav mig en mv-plats, men nu är mina grannar istället arga för att jag fått en plats "utan att ha stått i kö" och gått före andra. Det är väl ändå inte mitt problem, jag tar varken beslut eller slarvar bort kölistor, det gör de så bra själva!! Mamma tycker att jag ska gå till tidningen med detta, men det beror på vad de har på hjärtat nästa gång de ringer. För de kommer ringa igen, förmodligen denna vecka. Eller sätta böter på min bil. Eller ta ifrån mig motorvärmarplatsen. För mina grannar har inget bättre för sig än att hoppa på mig, they love it!

Jaja. Jag gick hem ikväll för att kolla vilket nr jag ringde ang. parkering för ett år sen. Då såg jag denna (se bilden, översta lappen) lapp vid tvättstugebokningen.. (vi tvättade i fredags). Jag använde inte torktumlaren och golvet var blött redan när vi kom. Jag satte iaf upp en ny lapp (understa). Är så less på allt detta nu, jag ska nog sälja lägenheten, orkar inte med dessa grannar och denna förening mer! Tänk om jag skulle bo där på heltid, phuuuui. Jag undrar nästan om nån går in och torktumlar på min tvättstugetid bara för att jävlas med mig?? Det är inte första gången jag blir anklagad för saker i tvättstugan, om man säger så. Nån gång har de till & med ringt på hos mig och klagat för att handfatet/diskhon var smutsig, som jag aldrig använt. Suck. Sen frågar de mig vem annars som kan ha gjort det. Hur ska JAG veta? Men jag är det svarta ungfåret i föreningen, det har jag förstått nu. SUCK.



Kommentarer
Postat av: Carina

Stå på dig...

2010-02-01 @ 23:28:44
Postat av: Sofie

Jag håller med, stå på dig! Du får fan bli förbannad tillbaka! Idioter!

2010-02-02 @ 10:50:02
URL: http://lillaste.blogg.se/
Postat av: Anna

Lösa rykten och elakt förtal! Säg att du inte ens tvättade då vetja =) Då kan de inte alls skylla på dig!

Och angående det där med parkeringen, de kan väl ändå inte ta bort dig, gör uppror! Jag är med!

Angående lördag v 7, jag är hemma! Vill du med ut o partaja? Skulle vara sååå skoj!

kram

2010-02-04 @ 15:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0