Släktforskning!

Idag var vi till Söråker för att fira farmor som fyllt år. Vi åkte dit på em, så vi hade redan ätit lunch. De bjöd först på våfflor, vi åt oss jättemätta. Sen var det chokladmousse. Och SEN, efter efterrätten, var det kaffe med tårta och kaka. Jag brukar klara av 3-rätters, men inte när alla rätter är söta o sliskiga! Lite för mycket av det goda, även för mig. Kom hem kl 18, och vem vill äta middag efter 3 timmars konstant ätande? Phuui! Det blev en fruktdrink, vindruvor, och snart en macka istället. :)

Farmor har en släktbok som vi kollade i. Tydligen kommer många i hennes släkt från USA, Kanada, och Kramfors o Gnarp.. Hmm. De närmsta kommer härifrån, och nån generation tidigare var från Halmstad. Riktigt exotiskt va? Det måste vara från Kramfors jag har fått mina drag :)
Det fanns även beteckningar på deras yrken. Många bönder, lastbilsägare, kioskägare (som dock gjorde egen glass!) och en konditorielev (eller liknande), men även någon chef på SJ och en agent. Inga prinsessor på farmors sida i släkten, men förhoppningsvis finns det fler släktböcker att leta igenom.
-My name is bond(e), agent bond(e) ;)

Btw. Grattis Olsson till skidbronset, sveriges skidelit presterar lika mkt som vanligt!

Kommentarer
Postat av: Anna

Baha! Du tillhör det stora folket Gnarschparna! Det kunde man inte tro =P

2010-03-01 @ 16:45:30
Postat av: Erica

Ska försöka fortsätta skriva, är som med allt annat. Riktig periodare:)

2010-03-02 @ 13:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0