Balkongen sommaren 2010





Tänkte ta och visa vad som finns på balkongen, som S säger BARA innehåller växter "det får knappt plats nån människa där!" :P han har delvis rätt (men tre stolar är faktiskt lediga nu).
Först citronmeliss, som jag sådde själv från förra årets frön. Sen rosmarin och citrontimjan. Sen smultron, som dock smakar INGENTING blandat med lite knaster från yttersta lagret. Sen tomatplantan, som jag köpte ca 20 cm hög, och nu är högre än mig. Den har precis börjat få små gröna körsbärstomater.. det kommer, det kommer! Den vita blomman kommer från blomlådan, som jag inte fotade. Sen pelargon, som jag köpte grön utan att veta färgen.. Nu håller den på att slå ut - rosa. Sen sallad, och bakom den persilja. Och sist men inte minst, tomat. Tänkte provsmaka den första senare idag :)
Annars finns det lite basilika, mer persilja och sallad, och murgröna som inte kom med på bild.

Trackback
RSS 2.0