Nu är jag en brottsling också.

Nu när nyckelmysteriet precis blivit löst så det är dags att presentera nästa problem. Igår fick jag ett brev från ett inkassoföretag som ville meddela att "mitt ärende" kan komma att överlämnas till kronofogden, vilket kommer att påföra ärendet ytterligare 640:- f n. Jaha, vilket ärende tänker ni? Det tänkte jag också. Skulden på ca 500:- avsåg bonniers tidskrifter. Jaha, vilken tidning? ..tänker ni, och även jag.. Jag har inte prenumererat på nån tidning på åratal. Det stod även "Vi vill dock ge Er en sista chans att frivilligt reglera skulden". Jag låter som en kallblodig brottsling!

Idag ringde jag inkassoföretaget och frågade vad f*sen det handlade om. Då förklarade tjejen att det är tidningen iForm, som jag prenumererat på sedan sept förra året, som jag har fått 6 nr av men vägrat betala för. Jaha?? ..tänker både ni och jag. Jag förklarar att jag skickat in ett erbjudande på den tidningen för något år sedan, men eftersom jag aldrig fick vare sig tidningen eller mp3-spelaren (eller om det var stegräknaren) som skulle följa med lät jag det vara, SÅ viktigt var det inte. Och nu kommer jag alltså eventuellt att få kronofogden efter mig pga att jag inte ringde iForm, som tjejen sa att jag borde ha gjort. Jaja.. Inte så lätt att veta att det gått igenom när man väntar och väntar och inget händer! Jag bliiiir så less. Problemet var alltså att jag skrivit mitt namn, och S namn & adress som c/o.. Så det borde vara företaget som inte fattat att hans namn är ett namn, eller så är det posten som smygläst mina tidningar (och kommit rejält i form på köpet?).

Mitt ärende är iaf uppskjutet, hon skulle höra av sig till företaget och sedan till mig igen via brev. Fortsättning följer...
Trackback
RSS 2.0