Kyckling marinerad med ruttna ägg!

Förresten måste jag bara berätta vad som hände på min lediga kväll i tisdags. Jag, Serkan o Simon tänkte grilla på min uteplats, så vi åkte till ica kvantum (ca 2,5 km bort) för att handla färska kycklingklubbor. När vi kom hem och karln skulle snabbmarinera kycklingen kände vi en FRUKTANSVÄRD lukt. Det var kycklingen. Tänk er en äggdoft som tränger in exakt överallt. Datumet hade inte gått ut, men jag stängde in kycklingen i en påse och åkte tillbaka till kvantum i rusningstrafiken.. Tjejen i kassan sa "jag tänker inte öppna påsen, jag känner lukten!" och ropade till nån som skulle "ta påsen långt bort och SNABBT". Herre jösses. Lukten försvann inte från lägenheten och bilen på hela kvällen, trots vädring. Fick iaf tillbaka dubbla priset (hyggligt :D), så vi lyxade till det med rostbiff och vattenmelon istället ;) Supergott! Sen avrundade vi kvällen med lite Ben & Jerrys. Älskade lediga kvällar!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0