Födelsedagskalas

Imorrn fyller min mor år, så idag blev det födelsedagsmiddag i Timrå. Började fundera igår hur gammal hon blir, och hon fyller faktiskt jämnt nästa år! Nästa år fyller jag hälften så mycket som hon gör då, så då kan ni fundera på räkningen ;) Jag har då levt halva hennes liv. Men jag måste erkänna att jag fortfarande inte känner mig vuxen. Frågan är när det händer. När man skaffar sitt drömjobb, barn, villa, hund? Jag har ju ett fast jobb, en lägenhet med lån, en volvo med lån, jag dricker kaffe flera gånger i veckan och har prenumererat på ST i flera år (tyvärr inte längre, väntar på ett bra erbjudande ;P). Jag har icakort och får 25-kr-kuponger åtminstone i varannan tidning, jag har autogiro hos tandläkaren och till och med frikort på sjukhuset. Det handlar alltså inte om de fysiska objekten runt omkring, det måste vara nånting annat. En insikt, en inställning, ett ansvar över nån annan kanske. Kanske man ska skaffa ett husdjur.

Jaja, nu blev det bara svammel här. Mammas kalas var det. Jag har ont i svanken också! Har haft det i nästan 2 veckor, lite störande att inte ens kunna klä på sig normalt, hoppade över bodypumpen idag för det gick knappt förra gången o det har blivit ännu värre nu. Pappa tipsade om att svanka o böja sig bakåt, stretcha typ. Nån sjukgymnast där ute som är duktig och har en lösning?? ;)

Kommentarer
Postat av: Erica

MAGSTÖD!!! Måste träna inifrån och ut som jag brukar kalla det.. Bålstabilitet kan man kalla det om man vill vara lite mer fancy:) Handlar om att hitta rätt på stabiliserande och djupliggande muskulatur, de som inte syns men som är ack så viktiga! De skulle alla behöva ha koll på både i träning och till vardags egentligen. Himla svårt att instruera över internet men välkommen till Umeå så kan du få en privat lektion, första är gratis;)

2010-03-22 @ 16:55:56
URL: http://erica86.blogg.se/
Postat av: Anna

Lyssna på Erica, hon är bäst! Jag blev då bra i min axel och känner inte alls av det numer =) Däremot gör jag övningarna slaviskt vid varje axelpass. Tack Erica!

2010-03-23 @ 18:37:45
Postat av: Erica

Va roligt Anna:) Å stabbiliserande övningar kan man göra slaviskt.. så gott som iaf;)

2010-03-24 @ 09:00:45
URL: http://erica86.blogg.se/
Postat av: Erica

Ah, hederliga plankan, kör på hardcore direkt;) Den är bra om man ser till att spänna de djupa musklerna också, det som kan vara kruxet, man kan egentligen köra vilka övningar som helst så länge man även aktiverar de. Sätt fingrarna på framsidan vid höftbenskammarna och hosta till så kommer de musklerna att tryckas mot fingrarna och det är de du ska aktivera. Kanske ska börja med sjukgymnastrådgivning via nätet, finns inga andra jobb så får satsa på det istället:) Va härlig att du blev friskförklarad förresten, har glömt säga det. Skönt!

2010-03-24 @ 11:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0