Moppeäventyr



Igår var vi på middag hos far i Timrå. Vi testade hans nya gasolgrill, som funkade fint. Maten blev välgrillad och vi blev mätta. Åt dessutom 3-rätters, med vårrullar, kyckling med klyft och tzatziki och sen glass o lite kakor.

Jag är lite sugen att ta mc-kort, men jag har ju aldrig kört en mc.. Vore dumt att kasta pengarna i sjön, nu när bara den obligatoriska riskutbildningen kostar flera tusen. Sen kommer det krävas ett antal lektioner också för att jag ska förstå logiken hur man växlar hit o dit. :P Därför provade jag brors moppe igår, för att känna på känslan. Tidigare har jag aldrig kört moppe i Sverige, bara i Kambodja när vi hyrde moppe för att åka mellan stränderna i Sihanoukville. Där gick det kanon att köra! Här också, men när jag skulle vända i en uppförsbacke hade jag för hög växel och motorn dog. Sen fick jag inte igång den mer.. Hade ingen aning att kopplingen INTE ska vara i när man kickar igång den. Det slutade med att jag fick leda moppen hem.. Men själva körningen gick bra =)
S tog en bild på mig med sin iphone, den ligger dock kvar på telefonen, så jag bjuder på en bild på honom istället, det är samma moppe. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0