Vårruset avklarat!

Igår satte jag för första gången på mig en nummerlapp (nr 355) för att springa Vårruset. Jag och Tea cyklade dit, så vi var lagom svettiga när vi kom fram lagom till uppvärmningen, och i förvirringen bland alla 5600 kvinnor hade vi lite problem att hitta våra respektive lagkamrater. Det slutade med att jag tappade bort alla inför start, men precis när jag givit upp hittade jag Tea o hennes classmates.
Vi valde "jogga"-gruppen, alltså grupp 3 av 4 - vilket var ett misstag! Hela loppet fick vi koncentrera oss på att väja undan och springa slalom mellan folk som promenerade framför oss. Vi sprang iaf i princip hela vägen (när den inte stoppades av en stor hög kvinnor), och jag kom i mål på 40 min (-8 eftersom jag startade 8 min senare), dvs. jag sprang 5 km på 32 min. Vinnaren sprang tydligen på 20 min. Jag har lite att ta igen!
Sedan blev det picknick, kallt som tusan! Men gött :)
Sen cykla hem och sen till Anne för att fira målgången med att basta och dricka lite öl :) Jättetrevligt!
Sammanfattningsvis är jag väldigt nöjd med min insats! Nästa gång (peppar peppar) ska jag välja springgruppen, kanske till & med springa-fort-gruppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0