Trädgårdstips?!

Igår lämnade jag äntligen in sista arbetet som hörde till datagrundkursen. Den ska vara godkänd senast fredag, och om jag måste komplettera blir det lite tight.. Hoppas bara att de hinner rätta den och skicka tillbaka idag! Sitter och kollar mailen konstant.
---
Var ute och sprang igår med Jossan. Blev 35 min, plus Sörnackstavägen för mig, 10 min extra. Sedan cyklade jag till jobbet. Döjobbigt att cykla hem, och jag har fortfarande inte fått på cykellyset så den sista km cyklade jag återigen i kolsvart mörker. Som tur är har de grävt igen bäckarna som rann över vägen förra gången. Nu är det bara 100 potthål att se upp för :)
---
Annars då? Tjaa... Vi funderar på att köpa en pool, hahah! De har en för 799:- på haléns (ord. typ 1695), det är himla billigt har vi kommit fram till efter lite research. Frågan är ju om vi behöver nån, hehehe. Men det kanske vore roligt, vi har ju tillräckligt med mark om man säger så.
Jag fick även hem några batterier idag, som jag beställde på Tradera. Så nu har vi en fungerande personvåg. Måste vara något fel på den, jag väger 1 kg mer än vanligt på den :P
---
Har beställt två trädgårdsböcker från Adlibris, de kom igår kväll. Hoppas jag hinner hämta dem i stan idag före jobbet. Vore kul att få lite inspiration.. det är så svårt när man har en tomt där ALLT måste göras!! Vad ska man satsa på, vad ska man börja med, hur ska man tänka? Vart kan man få tips (om det mesta, altan, gräs, grus, sten, träd, buskar, blommor osv osv)?! :P
Vi funderar iaf på att bygga ut trappan på bron ungefär såhär:
Hittade bilden på http://frubinspirerar.blogspot.com/2010/08/farstukvisten-har-fatt-en-trappa.html, de hade en exakt likadan ingång som vi har (förutom att vi har räcken på sidorna, vet inte om de går att ta bort eller om vi låter dem vara kvar?!). Sen stenläggning i en gång runt huset och från trappan rakt ut mot vägen. Vi funderar på att lägga marksten t.v. om "bilden" så vi får en uteplats där utan att behöva göra en altan. Eller så bygger vi bara ut trappan till en altan, hmm. Lutar åt marksten där nu, nån som har ett förslag?!
Och såhär ser vårt hus ut. Vi hade alltså tänkt lägga marksten i "gången" som är i grus rakt ut från dörren. Eller så behåller vi gruset?! Känns ju nästan lättast. Marken lutar ju lite också, kanske blir konstigt med plattor där. Hmm.
Gräs på "fläckarna" runtomkring. Och t.v. om bron... marksten eller altan?! Vi ska ha en altan på baksidan också, dit kommer solen vid lunchtid. Nu kl 14 är det soligt på hela baksidan iaf. :)
---
Uppdatering: Fick svar på uppgiften nu, det var en mycket bra genomarbetad uppgift skrev läraren! NU är kursen klar! :D:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0