Äppelmos och hemtenta

Ja jösses vad många hemtentor det blivit nu. Så går det när man har massa annat för sig så man inte hinner prioitera plugget! Idag hade jag hemtenta som jag trodde skulle lämnas in senast kl 17, men pga tekniskt strul släpptes den inte kl 9 som det sagts, och vi fick extra tid på oss, ända till kl 20! Jag som skulle jobba 16.30 i vilket fall... Slutade med att jag bad min käre sambo att få ledigt ikväll, vilket han mindre glatt gick med på, så nu är jag skyldig honom ett arbetspass big time :) Jag skickade iaf in tentan, ingen aning om hur det gick... Skitsvårt med juridik, man vet inte riktigt om man prickat rätt eftersom det finns tusen lagar och alla är lite halvluddiga och SKULLE kunna vara rätt. Jaja, om 15 arbetsdagar kommer domen.
När jag skickat in tentan testade jag att göra äppelmos för första gången. Hittade ett gööörenkelt recept där man bara skulle koka äpplena, pressa dem (stod inte i receptet men jag ville ha mos och inte äppelklumpar) och ev. tillsätta liite socker. Jag tillsatte ca ett krm socker :) Gott blev det! Det håller inte så länge i kylen, men annars går det tydligen jättebra att frysa in. Synd bara att jag inte har några fina glasburkar, det fick bli en liten potatissalladsplastburk :P nu väntar jag på att sambon ska komma hem, tänkte kanske lyxa till det med en kaffedrink ikväll för att "fira" att tentorna är avklarade och nya terminen äntligen kan sätta igång på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0