Lussebullar o julmarknad

Igår var jag en sväng med Zelda, Andreas och Malin på julmarknaden på norra berget. Hittade inget, men Zelda hade det desto roligare :P folk överallt = tossig hund :P hon som älskar aaaaalla människor, speciellt barn! Tyvärr är många barn lite rädda för hundar har jag märkt, eller åtminstone för Zelda, haha. Ett barn började skrika när Zelda kom för nära, men hon ville ju bara hälsa :P
Idag släppte jag ut henne en sväng för att hon skulle göra ifrån sig (ja, vi gör så rätt ofta här ute i skogen, med henne alltså, själva använder vi toaletten :P), och två minuter senare knackade brevbäraren på dörren... oooops! Hon hade kommit utan att jag hört det, och Zelda (som dessutom träffat brevbäraren flera ggr tidigare) sprang efter bilen! Så hon fick följa med mig in :P tur att brevbäraren är hundvan. Zelda hade bara följt med henne, hah... tokiga hund. Vi var i birsta med vovven igår, på djuraffären tyckte de att hon var väldigt glad och social! Jo tack, det har vi märkt!! Hon träffade en liten 12 veckor gammal schäfervalp på affären, schäfern var lite större trots att Zelda snart är 7 månader, men de var så söta ihop! Nosade och "pratade" med varann =)) Vi köpte iaf ett halvstryphalsband i läder (eftersom hon tuggat sönder spännet på det andra...), hon blev riktigt snygg i det! Tänkte köpa en sele också men hittade ingen som passade. Köpte även 20-pack tuggben som vi gav henne när vi var in i birsta city en sväng, vi hade ju buren på jobbet som hon var lös i bagaget... Självklart väljer hon bort benet till förmån för bilens inredning! Suuuuuck... Jag vet, vi kan bara skylla oss själva.
Jaja, annars då? Vi tränar som tusan nuförtiden! Vi börjar bli värsta biffarna ;) Jag testade 50 kg i bänkpress förra gången vi körde bröst, klarade 3 ggr (sjuuukt nöjd med mig själv). Imorgon är det bröst igen, får se om jag klarar fler repetitioner då :)
Vi har det riktigt fint här hemma nu, julpyntat och städat. Idag hittade jag en krans som jag hängde på dörren under lampan, ska sätta en spik och hänga den på mitten av dörren imorrn - eller nån annan dag. Hittade den på ica sidsjö för 25:-, det är dock inget "julpynt" på den men det kan man väl ordna själv om man vill. Mycket bättre än en krans på julmarknaden för 150 spänn! :P
Trackback
RSS 2.0