Hassela

Igår var vi iväg till Hassela för att S skulle lära sig åka bräda. Det gick riktigt bra!! Svängarna såg finfina ut =) Efter några åk i barnbacken åkte jag och S jr iväg till de större backarna. Vi testade först en blå, men den tyckte S jr var så tråkig så vi tog en röd istället. Till hans glädje hade just den backen en liten snowboardpark med big jumps, rails osv. Han satsade stort och hoppade i vartenda hopp! Efter första hoppet gjorde han en vurpa, tappade ena skidan, och när jag oroligt frågade hur det gick svarade han "Häftigt!!!" och fortsatte åka. Där har vi en med rätt inställning!
Jag åkte också bräda, var faktiskt 2 år sedan sist men det gick bara bra. Snön i backarna var så sjuuuukt härlig!! Mjuk och fin, inga klumpar och bara nån isfläck i de brantaste partierna i en röd pist. Dessutom snöade det lite, så på vissa ställen kunde man åka lite "offpist" med ca 5 cm nysnö. Skööönt :)
 
Jag fick precis ett sms från Volvo att bilen är färdig att hämtas, så i framtiden kanske vi kan bjuda med nån att följa med till fjälls också. Igår satt vi 3 pers i Toyotan och trängdes ihop med brädor och skidor.. Måste erkänna att Volvon är bättre lämpad för skidresor :P
 
Glad alla hjärtans dag på er alla! Det är dags för mig att en gång för alla fixa Java-uppgifterna.
Trackback
RSS 2.0