En midsommarnattsdröm

Igår strax efter midnatt kom vi hem från Turkiet. Vi reste 16 timmar, så man kände sig lagom mör i kroppen och det var riktigt skönt att komma hem till sin egen säng, även fast vi haft en väldigt bra vecka. Vädret har varit tokvarmt, inte haft någon termometer där men när vi landade 1.30 på natten var det 34 grader ute. Så säg 40 grader på dagarna och 30-35 på nätterna - utan ac igång :P Med andra ord, varma nätter under en takfläkt och softa dagar i vattnet som vetter mot Cypern. Vattnet var klart som i en pool, det fanns en flytbrygga ca 50-100 m ut, därifrån kunde man se bottnen som om man använde ett cyklop fast det var ex antal meter ner. Nice!
Orkar inte ladda upp några bilder, har alldeles för många. :)
---
Däremot bjuder jag på några bilder från döda fallet idag. Vi var på shakespeareteatern En Midsommarnattsdröm. Man fick tyvärr inte fota under föreställningen, därför är bild 1 på utsikten och de andra två på "scenen" där pjäsen utspelas. Publiken satt på en stor läktare som snurrar runt allt eftersom akterna ändras. Häftigt, och teatern var jättebra. Idag var sista föreställningen för i sommar. Min lilla kusin hade en roll och morbror skötte ljudet, så det var extra kul att se :) Hade dessutom riktigt tur med vädret då det var soligt hela föreställningen trots att regn utlovats - regnet kom precis när det var slut. Vi hade tänkt kolla på själva döda fallet, och funderade även på att åka förbi thailändska paviljongen några km därifrån, men regnet gjorde att vi avstod. När vi närmade oss Sundsvall började dock solen skina igen.
---
Och det som gjorde min dag var ikväll när jag tog en kortare prommis på vägen här utanför, då jag såg ett rådjur vid vägkanten bara någon meter ifrån mig. Det hoppade dock undan några meter bort, men det är alltid lika kul att se rådjur på nära håll av någon anledning. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0