Bilder på båten

Så ser det ut i båten nuförtiden =) Det växer så det knakar. Nu finns det bl.a. persilja, basilika, gräslök, dill, oregano, broccoli, sallad, smultron, purjo, rosmarin, mynta (tror jag:P), blommor samt jordgubbar planterade. Allt växer jättebra (förutom de stackars blommorna som inte gillat regnet som kommit allt för ofta på sistone). Men nu när det är lite sol att vänta kommer de nog blomstra fint de också =) Ja, de blommar ju redan ganska bra men det kan alltid bli bättre :P
Och tomatplantorna är icke att förglömma. På bild 1 hade jag nyss planterat om dem i större krukor och på bild 2 såg de ut idag. Det blir nog lite tomater i år också!
Ja, det är väl lika bra att lägga ut bilderna på lite andra växtligheter som finns här nu när jag är på G. Först en bild på lukt- eller sockerärterna (eller var det en av varje?? Lär mig aldrig..), som jag hoppas kommer slingra sig längs med kvistarna. Sen lite blommor utanför ytterdörren, och till sist pelargonen som bestämt sig för att blomma igen. Har flera andra knoppar på gång också. Jag är dock lite sugen att köpa mörkröda pelargoner, de är så fina. Kanske gör det när altanen är klar. Idag har vi lånat släpvagnen från Timrå, och imorgon ska vi köpa trall!
---
Har varit och grillat hos pappa med farmor, farfar, bror1 + sambo & bror2 ikväll. Imorgon blir det frukostpicknick i Sidsjön, ska äntligen få träffa min klasskamrats lille son som nu blivit en månad gammal. Sen kanske lite bad innan man börjar jobba. Nice med finväder :D

Kommentarer
Postat av: Carina

Otroligt vad det har växt! Måste komma och titta IRL ;) Kanske på fredag.... Om ni är hemma på eftermiddagen! Kram o hej!

2011-06-27 @ 22:34:05
Postat av: Vendela

Hej! Jag har själv tänkt att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-13 @ 04:09:43
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0