Fortsättning på altanbygget..

Ikväll kom grabbarna grus och fixade betongen. Det blev lite omständigt eftersom de först mätte att rören var för korta så vi fick såga till extra o tejpa, och sen när vi lagt i betongen visade det sig att de var 20 cm för långa. Det var bara att kapa och kasta betongen. Inte så konstigt att det gick åt fler säckar än beräknat! Men så kan det gå, nu är det bara att vänta tills betongen brunnit och så måste vi beställa trall. Förhoppningsvis har vi en altan innan vi åker till gbg i början av juli! Det är förmodligen önsketänkande, men man kan ju alltid hoppas. Efter att grabbarna grus åkt kom grannarna och hjälpte oss att finslipa lite missar, tur att vi har snälla grannar! =)
Jag gick ut senare och lekte lite med betongen, tänkte testa att göra två fat (var ju liksom inte beredd på att det skulle bli något över, så jag tog bara några små rörstumpar och fyllde upp en liten bit). Blir nog inte så bra alls, hehe. Men vad gör det. Det slutade iaf med världens köttsår på långfingret så jag sitter med plåster och kan inte använda datorn normalt. Gör lite småont, svider o klias lite..
---
Ikväll var vi även på bio - kung fu panda 2 i 3D. Jättebra film och häftig att se i 3D! De tecknade 3D-filmer jag sett hittills har varit mkt bättre än den enda otecknade jag sett (Tron Legacy).

Kommentarer
Postat av: Carina

Det går framåt i alla fall med altanbygget... Du får komma hit när jag har semester så gör vi nåt till båten av betong. Det är roligt o enkelt att hålla på med och blir fint!

2011-06-21 @ 15:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0