Gör själv: Fyll en planteringsbåt.

Igår fyllde jag som sagt båten med diverse grönsaker, kryddor, örter osv. Snart blir det även blommor på mitten för lite färg, och om zucchinin överlever ska jag sätta den i aktern.
1. Först ett lager med plast eller liknande (vi tog fiberduk) för att skydda båten. Kom ihåg att göra hål om du använder plast, så vattnet kan rinna igenom. Vi fyllde sedan båten med diverse skräp från gården (kottar, ris/kvistar, stenar) plus frigolit för att fylla upp lite eftersom båten är betydligt djupare än vad växterna behöver.
2. Fyll upp med jord.
3. Dags för alla kryddor som jag sått inomhus att få komma ut. De har stått ute några timmar varje dag i ett par dagar för att vänja sig. Jag hoppas att de inte fick en chock av sommarvärmen som kom nu! Men det är väl bättre det än kylan som varit tidigare!
I med allt i båten. Vi satte kryddorna/grönsakerna plus lite smultron vid kanterna, så kan jag fylla upp med blommor på mitten senare. Måste bara köpa dem först :)
Och här har vi en bild som mamma tog på mig och båten! Voila! =) Perfekt om man inte har något trädgårdsland ännu! Lägger kanske upp fler bilder om det växer till sig lite, vissa av dem var väldigt slokna nu när de legat och väntat på jord och vatten i två dagar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser fram emot en bild när blommorna är planterade! Coolt att plantera i en båt!

2011-06-12 @ 10:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0