Morotsbröd

Morotsbröd
Idag gjorde jag morotsbröd. Hittade receptet på (och lånade bilden från) arla.se. De har många bra recept har jag upptäckt! Borde kolla där oftare. Brödet blev helt ok, det kändes lite geggigt i mitten när det fortfarande var halvvarmt, men nu när det svalnat blev det mkt bättre.
Igår blev vi med studsmatta! Pappa kom och levererade den som stått på hans gård i ex antal år. Nu när min yngsta bror går sista året på gymnasiet är det kanske inte läge för en studsmatta där. Så vi, som har en 7-åring hemma, fick ta över den istället! Wohoo! Tyvärr har vi ju bara grusmatta denna sommar, måste köpa ett nät... Billigaste jag hittar kostar 999:-... och appropå bananskal så ska vi äntligen lämna in raggar-Toyotan och fixa katalysatorn. 3500:-, pow. Som hittat! Hade vi köpt en ny hade bara katalysatorn kostat 7500, plus jobb. Hah. Bilar. Har även fått reda på priset för att byta växellåda på Volvon (vilket vi ska göra, den ska inte till skroten!), men där blir jag mörkrädd när jag ens tänker på priset... herre jösses, vi har tur om vi har råd att fixa en altan i sommar. Och tv-boxen dog ju av åskan häromveckan, så det är bara att köpa en ny - 3000:-. Som tur var gick det på hemförsäkringen, så vi behöver bara betala självrisk på 1500. mm, maj visade sig vara en underbar månad för våra plånböcker. Ge mig en trisslott med storvinst, någon?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0