Zeldas första vinst!

Idag var det sista gången på valpkursen. Vi skulle träna på en shapinguppgift inför denna gång, och jag hade valt "rulla runt" med Zelda. Träffen började med lite tävlingar. Första grenen var inkallning på tid, snabbast hund att komma till matte vinner. Zelda som är både minst till storlek och ålder vann! Hon springer ju som en gaaalning. I nästa gren skulle vi gissa vilken matskål hunden skulle välja - älgkött, torrfoder eller köttfärs. Vi fick även satsa poäng på detta, om vi satsade rätt fick vi poängen, annars fick vi dessa poäng fast minus. Jag satsade 75 poäng på köttfärs, och Zelda sprang direkt till köttfärsen! 75 poäng! Tror att bara jag och en till fick pluspoäng där, många sprang till torrfodret av nån anledning :P I nästa gren skulle hunden sitta kvar medan vi ställde ner en skål med mat bredvid dem. Vi skulle gå därifrån ca 3-5 meter, gå tillbaka och sedan säga varsågod. Klarade vi det fick vi poäng. Vi klarade det galant. Vi fick dessutom extra stilpoäng för att jag hade ställt skålen precis under hennes mun medan de andra ställt den en bit ifrån hunden. Score! =) Det slutade med vinst för Tina och Zelda :D Shapinguppgiften glömdes bort på tävlingen, men vi visade upp den senare, och Zelda rullade hur bra som helst. Jag är så stolt över min lilla ängel =)
Bildtext: Imorse när jag skar upp kött (=godis) inför hundkursen var Zelda minst sagt sugen på "godis".. Eftersom hon fått det hela veckan genom att rulla runt kan ni gissa vad hon roade sig med när jag skar upp köttet.. Hon rullade runt i hela köket, hahaha. Underbara vovve.

Kommentarer
Postat av: Carina

Hon har blivit såå duktig! Och jag tror du också lärt dig en del...

2011-10-23 @ 22:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0