Currykyckling och kanelbullar på schemat

Idag har plugget gått mindre bra, jag somnade som vanligt strax efter lunch... Tar på krafterna att kliva upp "tidigt" (=senast halv åtta) varje morgon ;) Åkte till stan, tog med Zelda (för säkerhets skull!), tränade med S och hämtade S jr, handlade på Kvantum och åkte hem o gjorde en currykyckling.. Slängde ihop lite som fanns hemma, det blev lök, kycklingfilé som jag delade i småbitar, röd paprika, champinjon, curry, kycklingfond, creme fraiche, och i slutet lite jordnötter o skivad banan. Allt stektes, kanske jag ska tillägga. Serverades med en sorts bulgur som S gjorde, men ris funkar såklart lika bra. Maten blev väldigt uppskattad av både 37-åringen och 7-åringen :P så det kan man göra om. Tar typ 20 min att göra.
Nu har de åkt till brottningsträning, och jag ska snart börja förbereda en bullsmet, för ikväll ska här bakas kanelbullar! Vi har även köpt valnötter som vi ska fylla vissa bullar med =) Spännande värre. Är såå sällan vi gör kanelbullar, tror inte det har hänt alls här i huset faktiskt.. Det är på tiden med andra ord! Såå skönt att vara ledig på kvällstid, och det bästa är att jag är ledig imorrn också! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0