En dag med min hund...

Jag måste dela med mig av dagens bravader. När S åkte till jobbet släppte vi ut Z en stund medan jag skrev klart skoluppgiften. Jag tittade till henne nån gång, och klädde på mig och gick ut när jag skickat in arbetet. Tänkte ta en promenad. Men hunden var BORTA. Jag letade och ropade i 30 min, varav ungefär 26 av dessa minuter bestod av tankar om att hitta en överkörd eller drunknad liten svart vovve. Till slut stod hon bara på vägen en bit utanför huset (jag var betydligt längre ifrån huset då). Jag ropade på henne och hon sprang mot mig med världens fart. Hon var helt blöt när hon kom fram - hade väl tagit ett dopp igen som hon gjorde häromdagen. Fasen vad rädd man blir! Det är verkligen slut på att släppa ut henne utan uppsikt igen, vad som helst kan hända även fast vi bor i "skogen".
Jaja, när jag lugnat ner mig gick vi iaf ut för att ta årets första joggingpass! Vi var ute 40 min och rutten slutade på nästan 5 km. Z blev lite flåsig när vi var vid Böle, så jag tog henne till en bäck så hon fick dricka vatten. Hon har även hittat ett nytt fritidsintresse - kuta så fort hon bara kan i bäcken (som inte var så djup, men däremot lerig), och rulla sig i vattnet. Åhh vad roligt, speciellt när hon kommer tillbaka och ruskar på hela kroppen! :P Vi köpte ett flexikoppel som jag använde för andra gången idag, underbart att hon kan springa iväg 8 meter (vi beställde ett extra långt ;P) och man kan ändå hala in henne vid behov. =)
Hon har iaf lärt sig när hon behöver en dusch efter att hon varit ute, idag gick hon snällt in i badrummet och satte sig och väntade på mig vid badkaret. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0