Längesen sist...

Ja nu var det ett tag sedan igen. Man har inte riktigt ork att skriva när det händer så mycket runt omkring.
Har haft en stressig skolvecka med två inlämningar på tisdagen, en på onsdagen och seminarium på torsdagen. Fredagen träffades vi dessutom på skolan och skrev ihop intervjufrågor och missivbrev, så nu är det gjort! Det är klart vart vi ska göra intervjuerna till vår C-uppsats, skönt. Fick även ett snabbt svar på uppgiften om kompetensutveckling (i personal & ekonomi-kursen som jag läser extra), det blev godkänt! Trots att jag skickade in precis i sista minuten, haha... Jag har börjat acceptera att det är så jag funkar, har gett upp snacket om "nästa uppgift ska jag börja med i tid!". Jag funkar helt enkelt bäst under stress/press. :P väntar även på ett betyg från första kursen i ped C, det skulle läggas in "senast i slutet av denna vecka", men nu är det ju lördag så... Det kommer väl så småningom.
Vi håller på med lite husprojekt. Vi har köpt en kapsåg/gersåg, vad det nu heter... och lite trall för att göra en riktig trappa på framsidan (finally)! I förrgår kapade vi till trallen, och igår tänkte vi göra resten. Men det är förstås inte så enkelt. Vi fick inte loss trappsteget som redan sitter där, så det slutade med att vi lånade grannens kofot och gick lös på brädorna... :P Nu har vi iaf fått bort trappsteget. Vi hann dessutom ändra oss om designen under gårdagen, ska köpa nytt virke och mer vangstycke i helgen och göra en större trappa som kommer gå ihop med altanen vi tänkt bygga där i vår/sommar. Ska bli såå skönt med altan på framsidan! Morgon/förmiddagssol, frukost på altanen.. mmmm :)
Idag är det hundutställning också. Vi hade tänkt åka och kolla, för första gången nånsin. Jag är lite sugen att ställa ut vovven så småningom, när nästa tillfälle ges. Får se om det finns några inofficiella utställningar i sommar som man kan testa sig på. Vore kul att se hur andra ser på vår älskade vovve!
Men nu är det dags att sätta fart om vi inte ska missa utställningen. Hoppas att det blir däckbyte och biltvätt i helgen också. Toyotan är på lagning sedan i tisdags, det skulle ta en vecka. Så jag har tagit bussen hem från jobbet i veckan, har t o m cyklat till stan en gång, premiär! Sjukt jobbigt, måste få upp kondisen och benstyrkan lite märker jag! :P Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0