Scampijakt och darrande hund

Hej hopp!
Hela helgen har vi varit på jakt efter stora räkor, typ scampi, för att kunna göra gambas som en sorts tapas att bjuda våra gäster på ikväll. Tyvärr ville det sig inte riktigt, eftersom de rackarns räkorna tydligen är rödmärkta och utrotningshotade. Vi hoppades i vår egoism att någon affär skulle strunta i det och köpa in dem ändå, men efter att ha kollat på tre ica, två coop, hemköp, willys och axfood ger vi upp. Det får bli lammracks istället, vilket iofs är galet gott det också.
Imorse var jag lite orolig över lilla vovven i huset... Direkt när vi klev upp kommenterade jag att "Zelda måste vara trött idag", hon rusade inte fram till oss av lycka som hon brukar göra varje morgon, utan jag fick nästan locka fram henne ur buren. Då var hon dessutom helt darrig, och gick direkt till dörren. Jag släppte ut henne o hon gjorde behov nr 2 direkt, vi skrattade lite åt att hon var så bajsis att hon skakade. Sen kom hon in, och fortsatte skaka, och ville inte ha någon mat. Hon var dessutom jättepassiv och "stel", ville inte ens busa med leksaken. Vi åkte ner till stan och gick ut med henne, och då verkade hon må som vanligt. Nu har hon fortfarande inte ätit något, men beter sig annars normalt (vi har lekt med henne och nu ligger hon och sover - utan skakningar). Får se om hon äter något ikväll, annars kanske man ska ringa veterinären imorgon... Nån hundmänniska som har en aning vad detta kan bero på?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0