Blåbärsnöjen och konsertfesten

Tjoho!
Nu har jag dragit in bilder från mobilen igen, det blir liksom då man uppdaterar här. :)
Förra helgen var det konsertfesten på Norrporten arena här i stan, och vi funderade om vi skulle köpa in oss eller sätta oss på norra berget och tjuvlyssna. På fredagen blev dock valet enkelt då jag såg en facebookuppdatering från nöjeshallen med erbjudandet få en gratis 2-dagarsbiljett till konsertfesten om du kör laserhall + gokart för 180:-, de hade 50 biljetter. Vi ringde några bekanta och slängde oss in i bilen till nöjeshallen o fick varsin biljett :)) För övrigt vann jag av oss och kom tvåa av alla (vi 4 var i ett lag och 4 andra i andra laget) på laserhallen. Yeaaah. Efter nöjeshallen åkte vi till en restaurang i stan för att luncha varsin ceasarsallad. Den var ok förutom att dressingen mest bestod av grädde. Det var bra med folk hela helgen på jobbet, och vi kom iväg därifrån vid 21.30 båda kvällarna. Hann se lite av Kent (i spöööööregn) och hela Bryan Adams (skitbra!!) på fredagen och lite av Badjävlar plus Tomas Ledin på lördagen. Vi gick när det var några låtar kvar, Ledin är lite för gullegullig för min smak och det kändes lite fel när han sjöng "inte en droppe regn på flera dar" när hela publiken stod med vita regnponchos. Som tur var hade regnet avtagit lite tidigare under kvällen, men vädret kunde knappt vara värre, längesen det regnade så intensivt under två kvällar i rad. 
 
På söndagen blev vi bjudna på turkisk frukost hos ena kocken i Korsta, riktig hotellfrukost, hur gott som helst! =) Sedan gick jag en sväng på stan med Tea. På eftermiddagen fick vi middagsgäster, vi var sammanlagt 9 pers plus en hund som Zelda busade med hela kvällen. När de åkt hem kom nästa besökare, Tea, som stannade över natten. Morgonen efter vaknade vi av att sotaren ringde på dörren kl 8, lite förvånande eftersom vi inte fått något brev... Det skulle iaf komma en faktura i ett annat brev, vilken tur då... :P Jag och Tea plockade lite blåbär under dagen, vi fick sammanlagt ihop över 1,5 kg :) Gjorde brunchpizza som fick bli sen lunch, och på kvällen gick jag, S, S jr och Z runt Sidsjön o sen gick jag på bodypump för första gången på 100 år. Dagen efter var jag ute och sprang med Tea på norra berget plus 30 min rygg/biceps på ego, lagom träningsvärk idag kan jag lova, mest i benen! Jag sa ju att det skulle komma 2 dagar efteråt! ;P
 
Åh, vi var även på northbike i helgen och testade lite motorcyklar, S har fått en ny favorit som jag provsatte, en bmw som verkar grym att köra men fruktansvärt obekväm att sitta bakpå! Kanske lika bra det, den kostar ju en del så det blir inget impulsköp direkt... :P
 
EN sak till har jag att förtälja, ang. sista bilden. Zelda har löpt de senaste 3 veckorna och varit portad från vardagsrummet. Igår släppte vi äntligen in henne, hon var så rädd att vi skulle skälla ut henne när hon tog de första försiktiga stegen in, stackarn. :P När vi uppmuntrade henne hoppade hon upp i soffan och la sig i sin favoritposition - på rygg så hon kan bli kliad på magen =) Så gulligt :P Vi har saknat henne i soffan, skönt att löpet är över, hehe. Tjing tjing!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0