Changes.

Men hej på er.
Det var inte igår.
Mycket som händer och fötter nu, men inget jag känner för att surra om här.
Istället kan jag berätta lite allmänt om vad jag pysslat med på sistone, lite sådär lagom ytligt.
 
Förra helgen var jag till Stockholm. Köpte biljetter till Muse i juli och hade sett fram emot det halva året, och mindre än en vecka innan får vi veta att konserten är inställd pga att sångaren brutit foten! Wtf! Dålig stil.
Så jag köpte en ny tågbiljett på fredagen istället för torsdagen och åkte ner för att hälsa på Tea istället. Direkt när jag kom gick vi på Vapiano på Östermalm med ett gäng tjejer, åt pizza och drack vin. Sen vidare och drack varsin supergod drink, sen vidare till Hotellet eller vad det hette :P blev bjudna på Moet osv, lite lagom lyxigt ;)
Dagen efter var vi i stan hela dagen. Först fotografiska och en utställning med David Lachapelle, mkt intressant! Sedan julmarknad i gamla stan, drack glögg och träffade några vänner. Gick vidare en sväng till ett café på söder, och mat på En ful och en gul, testade dumplings för första gången.
På söndagen skulle jag ta tåget 8.22, MEN jag lyckades ställa väckarklockan så den bara ringer på vardagar... Såå jag missade tåget. Slutade med att jag fick hänga med Tea på maratonlöpning, 9 km i typ -10 grader. Gick hur bra som helst! Åkte buss hem och kom vid 21.15 istället för typ 12, men jag är riktigt glad att jag tog mig hem samma dag iaf =)
 
I torsdags lussade jag och de andra som börjat på företaget under året för resterande personal. Vi var 6 pers, matsalen var fullsatt och vi framförde ett snyggt nummer med spotifymusik med Arne Alligators Staffansvisan, Eilert Pilarms luciasång, osv osv. Det var även guitar hero-gitarrer, tamburiner, koskällor och änglaglorior inblandade. M.m... Det var ett mkt talangfullt uppträdande!
 
I fredags hade vi julbord med jobbet. Vi var på södra, Wallmans uppträdde. Maten var jättegod, sällskapet var trevligt och jag och ett gäng jobbarkompisar stannade till stängning sjungandes karaoke i över en timme. Synd att man inte kan sjunga (eller dansa!), men vad gör det :D
 
Igår, lördag, skottade jag snö... Sen hämta upp en kompis och äta pizza, snacka massa tok och se på film.
Idag skotta... Var så jäkla less när snön som jag skottat bort igår var över knäna idag. Och tung blötsnö som zlatan. Fastnade även med bilen 3 ggr eftersom ingen hade plogat på vår vägsnutt. Ugh! Åkte iaf till Birsta efteråt, lämnade tillbaka torkarbladet som inte passade denna gång heller, sen köpte jag typ alla julklappar på 1,5 timme! Helt sjukt vilket flyt jag hade i år :D Nu har jag bakat och ätit pepparkakor, galet gott :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0