Årets grillpremiär!

Yes, idag skottade vi bort snön från altanen, tog fram grillen och bjöd över min mor och hennes sambo på grillafton. Folkölen placerades i snön, sambon gjorde riktigt feta hamburgare som vi serverade med fiberrika frukostmackor från ica maxi. Hur gott som helst! Riktigt manligt, som P-A säger ;) Till efterrätt gjorde jag en en knäckig äppelpaj med vaniljvisp. Har inte gjort äppelpaj på flera år, har varit så sugen på det nu ett bra tag, och när det kommer främmande får man en anledning att göra efterrätt ;) Sambon var sugen på bio, men jag orkade inte riktigt åka ner till stan nu så det blir film här hemma istället.
Idag pantade vi äntligen burkarna/flaskorna som legat i garaget (och fyllts på förstås) sen vi flyttade in för ett år sedan! Blev typ 170:-, typ 30 burkar var visst utan pant. Även fast vi inte dricker läsk hemma när vi inte har besök så samlar man ju ihop litegrann på ett år! Två sopsäckar...
I fredags var jag och lämnade in klockan som stannade förra veckan. Det tog bara några minuter så var det klart, 100:- gick det på. Inte så farligt tyck ja.
Nästa vecka har vi innevecka i härnta, åtminstone på ons-tors. Och imorgon bitti ska vi lämna in Toyotan på Toyota center i birsta. Kostnadsfri rostskyddsbehandling, man tackar man tackar!!

Kommentarer
Postat av: Carina

Tack för en jättegod middag och efterrätt! Tidig grillpremiär;)

2012-02-19 @ 21:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0