Gott nytt år.

Fyrverkerierna vid hamnen vid midnatt.
---
Idag är det första dagen på resten av mitt liv. Och första dagen på det nya året! Konstigt nog är det en av årets slappaste dagar, då i princip allt är stängt. Ganska skönt att börja året med vila. Vi har inte gjort allt för mycket. Lämnat lite återvinningsgrejer i Sidsjön, handlat mat, tvättat, diskat, frostat av frysen, sambon gjorde linssoppa för första gången, sen gjorde jag varma hjortron med vaniljglass. Gött! Plus en promenad med Simon och Zeldis.
Igår hade vi öppet på restaurangen, så vi släppte av Simon hos min mor där även mina kusiner var, så han hade någon att vara med. Det kom riktigt mycket folk till restaurangen, fullbokat, så det kändes inte onödigt att jobba iaf! Sedan var vi till hamnen och kollade på alla fyrverkerier. Riktigt häftigt, lyste upp hela himlen! Z låg nere i källaren i sin bur och slappade medan vi jobbade... Hon blev skrajsen av alla raketer, men jag hoppas att hon inte kommer bli som många hundar verkar vara, har läst om så många som nästan behöver söva ner sina hundar på nyår. Zelda blev mest lite skakis och ville gå in till sin korg eller bur (hon känner sig hemma i båda), men idag är hon som vanligt igen. Lite mer lättskrämd bara :P
Jag ska försöka få upp disciplinen med plugget i år (nyårslöfte?). Det är min sista termin (hoppas jag) och jag måste verkligen skärpa till mig, eftersom jag har tänkt läsa en extra kurs samtidigt som mina 100% i skolan (125% med andra ord), plus jobbet som nu förmodligen kommer bli 6 kvällar i veckan, alltså typ 35-40 timmar/vecka... Åh jösses, jag hör redan nu hur detta kommer spricka. Men vi ska inte ge upp hoppet nu!! Jag har 364 dagar på mig i år att bevisa att JAG KAN OM JAG VILL! =)
Är dessutom såå sugen att ta en sista minuten till något varmt ställe en vecka nu i vinter efter att höstterminen slutat i mitten av januari. Men jag får nog ingen med mig.. Så det är nog lika bra att stanna hemma, satsa på några fjällenresor istället.
Gott nytt år till er alla!
---
Uppdatering: Måste även tillägga att vi fällt ihop pingisbordet och kört in bilen i garaget för första gången nånsin. Förra vintern gick det ju inte eftersom det saknades ca 15 cm grus på marken utanför plus att spånskivorna var så strategiskt utlagda precis vid ingången till garaget när vi flyttade in. Riktigt skönt att inte behöva borsta av snö från bilen dagen efter iaf!
Och en sak till; lampan till avfuktaren lyste grönt för första gången sen förra vintern! Dock lyser den gult idag igen men jag ser det ändå som ett gott tecken på att det är lite torrare i krypgrunden nu :)

Kommentarer
Postat av: Carina

Gott Nytt År själv! Det är klart du kan om du vill. Det vet jag!

2012-01-01 @ 23:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0