Slitsam vecka...

Denna vecka började med att jag fick jobba lunch på min lediga dag pga att ordinarie personal var sjuk. Besiktade Toyotan som fick en anmärkning att batteriet var löst, men det kunde åtgärdas med ett spännband sa personalen (snacka om macgyverlösning btw!) och jag behövde inte komma tillbaka! Körde bodypump på kvällen, jobbigt som tusan. Det var andra gången jag körde det på ca ett år.
På tisdagen blev det jobb hela dagen + kvällen, plus träning däremellan, samt gå på stan en sväng och ta en sväng med hunden, samt städning av hela huset på morgonen före jobbet. PLUS att jag stekte pannkakor till S jr till frukost ;) OCH en promenad i Sidsjön före lunchjobbet. Den dagen satt jag inte överhuvudtaget från 8 på morgonen till 22 på kvällen (förutom i bilen när vi hämtade S jr). Började kännas lite i benen vid 21-tiden när det hade lugnat ner sig på restaurangen :P
Igår (onsdag) hade jag sagt till att jag inte kunde jobba lunch eftersom jag skulle till skolan och planera inför C-uppsatsen med min skrivkompis. Det slutade med att vi fick avbryta planerandet eftersom hon som skulle hoppa in för hon som var sjuk också blev sjuk... Sååå, jag fick jobba heldag igår också, jääy! Dessutom stannade gästerna på lunchen en timme efter stängning, och de som stannade efter stängning på kvällen kastade jag ut efter 20 minuters "övertid". Orkade verkligen inte med en timmes övertid igen... Räcker med att jobba 10 timmar per dag, plus skola osv osv osv... Så, idag kl 6 fick jag ett sms att ordinarie tjejen är frisk igen och ska jobba lunch idag, gissa om jag njuter av att vara hemma nu! Har inga planer förrän träning på em och jobb ikväll, eller jo jag måste plugga förstås, men det kan jag tack och lov göra SITTANDES! Annars blir det nog en långis med vovven som blivit alldeles för bortglömd dessa dagar. Så, nu har jag fått klaga av mig lite, nu känns det bättre!
---
Åh förresten, måste bara berätta något som hände för första gången. Vovven skällde på ett annat objekt! :P Annars har hon BARA skällt när vi leker och hon blir upphetsad. När vi möter andra hundar som skäller/morrar på henne tittar hon bara konstigt på dem eller på oss och går vidare (eller försöker gå fram till dem för att busa/hälsa), men idag när jag släppte ut henne på gården hörde jag henne skälla, tror det var på en fågel. Det slutade med att fågeln flög iväg och hon fortsatte skälla på sitt eget eko, hahaha. Inte lätt att förstå allt som hund =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0